توصیه های مد

آموزش تميز كردن كفش اسپرت ، پارچه ای ، جیر ، چرم ، ورنی و صندل

بیشتر کفش های اسپرت را می توان به راحتی با ماشین لباسشویی و یک ماده شوینده خوب شست و کاملا تمیز کرد .
 هر نوع کفی داخلی و بند را جدا کرده و آن ها را جداگانه بشویید. قبل از شستشوی کفش با استفاده از مسواک خاک و گل ها را تمیز و در آخر با مسواک تماما خاک زدایی کنید . برای لکه های بیش از حد سخت میتوانید یک قاشق چایخوری مواد شوینده لباسشویی با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و از محلول به‌وجود آمده در قسمت های پارچه ای و لژ که دارای لکه های سخت است استفاده کنید و لکه هارا پاک کنید و در آخر با یک اسفنج مرطوب کف و کثیفی هارا پاک کنید.
بعد از تميز كردن كفش اسپرت حتما برای خشک کردن کفش را در هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید( تازمانی که خشک شود نه بیشتر ) هرگز کفش اسپرت را در معرض گرمای بیش از حد خشک کن لباسشویی قرار ندهید.
برای رفع بو و قارچ کفش ، قبل از قرار دادن مجدد کفی در کفش ، پاشنه های داخلی را با یک ماده پاک کننده ضدعفونی کنید یا با کفی جدید جایگزین کنید.

تمیز کردن کفش پارچه ای و رنگی

کفش های پارچه ای می توانند صندل های راحتی ، کفش اسپرت پارچه ای برای بیرون یا آپارتمان باشند. مهم نیست که از آن در کجا استفاده می‌کنید ، پارچه در نهایت کثیف می شود.
با یک مسواک تمیز ، پاک کردن کثیفی های کف و اطراف کفش پارچه ای را شروع کنید. سپس با مقداری جوش شیرین و آب خمیر درست کرده و با استفاده از مسواک قسمت هایی که لکه های سخت دارد را تمیز کنید.
سپس چرخه آرام ماشین لباسشویی را با آب سرد اجرا کنید و مقدار مناسبی از مواد شوینده لباس را به ماشین لباس شویی اضافه کرده و کفش هارا در ماشین لباسشویی بگذارید تا به خوبی شسته شوند.
پس از شستشوی ماشین لباس شویی حتما برای خشک کردن کفش را در هوای آزاد و نور خورشید قرار دهید( تازمانی که خشک شود نه بیشتر ) هرگز کفش اسپرت را در معرض گرمای بیش از حد خشک کن لباسشویی قرار ندهید زیرا ممکن است به بافت پارچه کفش آسیب وارد کند.

تميز كردن کتونی سفید

 

نمی دانید چگونه کفش های سفید را که دائماً کثیف می شوند تمیز کنید؟ مقداری از پاک کننده لاک ناخن یا سرکه را روی یک توپ پارچه ای بریزید ، سپس از آن برای پاک کردن لکه های کفشهای سفید خود استفاده کنید.
اگر کفش شما قسمت های رنگی دارد برای آن قسمت ها ابتدا پاک کننده لاک ناخن را رقیق کنید ( با آب مخلوط کنید) تا به قسمت های رنگی آسیب وارد نشود. برای قسمت های سفید از مسواک استفاده کنید. برای رقیق کردن استون ( پاک کننده لاک ناخن )  %20 استون را  با %80 آب مخلوط کنید و با آب گرم شستشو دهید.

تمیز کردن کفش و بوت و نیم بوت جیر و نبوک

ابتدا با استفاده از مسواک یا برس به آرامی ضایعات گل و خاک را از قسمت خارج از بوت خود پاک کنید.

 

سپس با یک پاک کن سفید قسمت هایی که لکه های سخت دارد را ازبین ببرید. حالا قسمت بیرونی کفش را با پارچه مرطوب پاک کنید ( اگر خیلی پارچه مرطوب یا خیس باشد می‌تواند به کفش آسیب وارد کند).

 

حال با استفاده از ترکیب مساوی آب سرد و سرکه سفید به آرامی در قسمت هایی که نیاز به نظافت نقطه ای دارند کار کنید. در آخر با دستمال مرطوب کار را تمام کنید.
سپس چکمه های خود را با روزنامه پر کنید تا در حین خشک شدن شکل خود را حفظ کنند.
سعی کنید در زمان استفاده از جیر و نبوک خود آنهارا خشک نگهدارید.
خرید واکس

تمیز کردن و براق کردن کفش ورنی

 

براقیت و تمیزی کفش ورنی از ماندگاری بالایی برخوردار است و به طور کلی نیازی به تمیز کردن زیادی ندارند. با این حال ، با گذشت زمان براقیت کفش های ورنی می تواند محو و مات شود . در ادامه باما باشید تا در چند دقیقه به سرعت و به راحتی درخشش اصلی را برگردانید.
  • ابتدا با یک دستمال مرطوب یا خیس هرگونه گرد و غبار و کثیفی های روی کفش ورنی خودرا تمیز کنید.
  •  مقداری ژله نفتی ( محلول دارای نفت) را با استفاده از یک تیکه پنبه سفید تماما تمیز کنید.

 

چنانچه به درخشش مورد نظر خود نرسیدید میتوانید از محلول شیشه پاک کن استفاده کنید و در آخر با یک دستمال لطیف و نرم بصورت محکم کفش را تمیز کنید.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *